A existat un timp în istoria marketingului de căutare și SEO când totul era simplu. De cele mai multe ori, site-ul ar fi apărut în mod magic în partea de sus a paginii cu rezultatele motorului de căutare prin inserarea pur și simplu a unui anumit cuvânt cheie pe pagina dvs., dar vremurile acelea s-au schimbat. Cu trecerea timpului, o mulțime de factori este luată în considerare de Google și de alte motoare de căutare atunci când aleg ce pagini apar în partea de sus.
Cu toate acestea, acești factori de căutare nu au fost impuși pe site-uri web peste noapte – Google a avut nevoie de câțiva ani pentru a minimiza semnificativ, dacă nu eradica, metode SEO spam care subminează experiența utilizatorilor motoarelor de căutare și a site-urilor web. Chiar și până în prezent, cele mai bune practici SEO evoluează, trecând încet accentul de la aterizarea în partea superioară a SERP-urilor la furnizarea celei mai bune experiențe web pentru utilizatori.
Această schimbare face ca relația dintre SEO și UX (User Experience) să fie mai profundă, în cazul în care SEO abordează comportamentele tehnice în marketingul de căutare, UX se asigură că site-urile web și rezultatele căutării fac apel către vizitatori umani. Pentru a vă alinia practicile SEO și pentru a atinge un echilibru între UX și SEO, iată câteva sfaturi importante pe care trebuie să le aveți în vedere.
1. Analizați ce vi se oferă
Atunci când lucrați la un proiect, este foarte important pentru orice afacere sau organizație să știe unde sunteți în prezent și ce intenționați să faceți. Acest lucru este cu atât mai important atunci când vă planificați strategia SEO. Cunoașteți și stabiliți ce doriți să faceți cu site-ul dvs., deoarece scopul site-ului trebuie să fie întotdeauna punctul de interes al site-ului dvs. Totuși, acest lucru ar putea fi dificil de făcut, deoarece există, de obicei, o serie de nevoi de afaceri care sunt servite de un site web. Pentru a vă ajuta să identificați domeniile importante, încercați să vă puneți în locul clienților dvs. și să vă adresați aceste întrebări:
– Ce aștept să văd pe site?
– Site-ul este conceput holistic pentru a-și susține scopul?
– Site-ul este organizat, cu o bună structură de conținut și o navigare ușoară?
– Site-ul Web funcționează pe majoritatea dispozitivelor mobile?
Atunci când lucrați la un proiect, sunteți predispus să vă concentrați prea mult și să pierdeți perspective, permițând părtinirea personală și puncte moarte care să vă împiedice să abordați chestiuni cheie. Ascultați sugestii de la oameni de încredere din comerțul electronic și faceți un pas înapoi pentru a vedea întreaga imagine.
2. Oamenii sunt publicul dvs. țintă
Deoarece conceptele SEO și UX servesc două scopuri diferite, păstrarea acestora în considerare poate deveni complicată. Din fericire, pe măsură ce Google își îmbunătățește motorul de căutare și îl învață să citească conținutul pe care îl fac oamenii, devine din ce în ce mai ușor să găsești un echilibru între cele două. Cu toate acestea, designerii web trebuie să fie încă atenți, în detrimentul SEO. În ciuda acestui fapt, este mai bine să urmați în continuare recomandările Google păstrând UX pe în centrul atenției și lăsând SEO pe cont propriu.
3. Importanța timpului de încărcare și a vitezei paginii
Viteza de încărcare a unui site web este foarte importantă atât pentru experiența utilizatorilor, cât și pentru SEO. Afectează aspecte esențiale, printre altele, cum ar fi rata de respingere a site-ului dvs. cât și conversia și abandonarea paginii. Datele de la Kissmetrics au stabilit aceste fragmente de date care subliniază importanța vitezei paginii web:
– 47% dintre vizitatorii site-ului și utilizatorii își asumă paginile care se încarcă în 2 secunde sau chiar mai puțin.
– 40% dintre aceștia vor abandona un site web dacă încarcarea acestuia va dura mai mult de 30 de secunde.
– 79% dintre cumpărătorii online care sunt nemulțumiți de performanța unui site web sunt mai puțin probabil să cumpere din nou pe același site.
– 52% dintre cumpărătorii online au declarat că încărcarea rapidă a paginilor este crucială pentru loialitatea site-ului.
4. Îmbunătățiți viteza de încărcare a site-ului dvs., analizând acești factori:
– Comprimați site-ul dvs. web și reduce redirecționările
– Eliminați Javascript-ul de blocare a redării
– Profitați de cache-ul browserului și de a vă îmbunătăți timpul de răspuns al serverului
– Utilizați o rețea de distribuire a conținutului (CDN)
– Optimizați imaginile pentru o încărcare mai rapidă
5. Structura site-ului și navigarea pe acesta
Un site web optimizat permite utilizatorilor să găsească rapid informațiile și conținutul de care au nevoie. Pentru a face acest lucru, site-ul dvs. web trebuie să aibă o navigare intuitivă, care nu numai că facilitează navigarea vizitatorilor pe site-ul dvs. web, dar și îmbunătățește clasamentul în motoarele de căutare. Un site web intuitiv aderă la cele mai bune practici, cum ar fi regula de 3 clicuri, care se asigură că un utilizator poate vedea o imagine de ansamblu a site-ului dvs. în doar trei clicuri. Când creați structura site-ului dvs., amintiți-vă să rămâneți simplu și concis. Un meniu elaborat al site-ului web, cu design complicat și cu formulare fanteziste, tind să inducă în eroare utilizatorii și să îi îndepărteze. Un meniu extrem de elaborat al site-ului oprește, de asemenea, motoarele de căutare să citească și să indexeze în mod corespunzător site-ul dvs.
6. Design Responsabil
Dat fiind faptul că utilizatorii navighează de pe diferite tipuri de dispozitive, un design de site responsibil este un factor recomandat de Google. Acest lucru permite site-urilor să se încarce în conformitate cu specificațiile dispozitivului pe care este accesat un site web, în ciuda faptului că nu are o versiune mobilă. Un design de site web receptiv are de obicei următoarele caracteristici:
– Încarcă rapid
– Folosește imagini și texte flexibile
– Utilizabilitate impecabilă
– Divizii optimizate pentru actualizări viitoare de design
UX și SEO lucrează mână în mână
Pe măsură ce echipele de marketing digital axate pe SEO conștientizează importanța competențelor legate de UX, iar echipele UX văd avantajele de a avea o perspectivă mai largă în SEO – menținerea echilibrului dintre aceste elemente schimbă ușor modul în care se obține o performanță optimă a site-ului web. Prin alinierea unui punct de vedere din perspectiva utilizatorului în proiectarea site-urilor web, susținătorii companiilor de motoare de căutare, cum ar fi Google, fac schimbări radicale cu privire la modul în care site-urile sunt clasate pe SERP-uri, făcând site-urile Web să funcționeze mai bine pentru oameni.
Comentarii