Deținerea mai multor domenii se referă la administrarea mai multor site-uri web pentru aceeași companie sau pentru una similară. Unele companii online cred că dacă au mai multe site-uri (domenii) poate fi un lucru bun, mai ales dacă au un produs sau un serviciu care se potrivește la diferite segmente de public. Un site pentru fiecare public țintă face posibilă personalizarea mesajelor, a materialelor de vânzare cât și a altor strategii de marketing care „agață” un potențial client. De exemplu, un site web pentru ingineri va folosi o abordare diferită față de unul pentru profesori școlari, astfel încât un produs „cross-over” (de ex. Consumabile curățenie) ar putea fi dificil de promovat pe un singur site.
Privind în ansamblu la optimizarea motoarelor de căutare (SEO), răspunsul pe scurt ar fi că mai multe domenii pot afecta clasamentul paginilor. Nu există nici un beneficiu în a avea mai multe domenii bogate în cuvinte-cheie care să indice către site-ul dvs. SEO se face pe un singur domeniu și include mai multe aspecte cum ar fi popularitatea site-ului, cantitatea și tipul conținut de pe site, cuvintele cheie din meta și completarea câmpurilor „titlu”, și plata pentru un loc în baza de date a motoarelor de căutare.
Cu toate acestea, există și anumite beneficii atunci când țineți cont de funcționalitatea site-ului și de modul în care acesta va susține obiectivele. Este important să țineți cont de rolul site-ului (sau site-urilor) dvs. atunci când alegeți să utilizați mai multe adrese URL. Dacă site-ul dvs servește unui scop simplu, cum ar fi un portofoliu pentru eșantioane de lucru, utilizarea mai multor pagini pe același site va fi probabil mai adecvată. În cazul în care modelul de afaceri este mai complicat, atunci merită să explorați modul în care puteți utiliza mai multe site-uri. Dar cu câteva moduri de precauție înainte să începeți:
Mai multă muncă – fiecare site va necesita un conținut unic, actualizări regulate și atenție SEO, astfel încât aceste aspecte vă vor solicita mai mult timp.
Costuri suplimentare – Toate aceste activități suplimentare vor necesita timpul personalului și suport tehnic. Pot exista economii la scară largă pentru găzduire și alte servicii, dar care trebuiesc cântărite în raport cu valoarea obiectivelor de pe site-uri.
Organizare – Mai mult decât planificarea întreținerii obișnuite și actualizările de conținut, va trebui să vă asigurați că mesajele dvs. de marketing sunt coerente pe toate platformele, incluzând site-urile web.
Pro
Deci, folosirea mai multor site-uri are sens?
O singură afacere cu public divers
Orice profesionist de marketing sau de vânzări vă va spune că, atunci când vine vorba de comunicarea cu oameni diferiți, nu există o regulă generală. Fiecare grup are propriul set de nevoi și așteptări cu privire la ce produse sau servicii sunt bune pentru ei. Atunci când este necesară o diversitate de mesaje, site-urile separate fac posibilă adaptarea conținutului, precum și abordarea unui grup individual.
De exemplu, o companie care sprijină instituțiile de învățământ cu o diversitate de resurse ar putea avea linii de produse specifice pentru profesorii de școli particulare, profesori de liceu și profesori universitari. Fiecare audiență are un stil profesional diferit și criterii educaționale așteptate. Un site separat pentru fiecare grup va evita nevoia vizitatorului de a sorta informații irelevante pentru a găsi „materialul” lor. Această abordare specifică pentru public poate fi, de asemenea, utilă pentru cultivarea legăturilor cu alte site-uri, ceea ce ajută la clasamentul în motoarele de căutare (cu cât mai mult, cu atât mai bine).
Întorsătură spontană
În unele industrii, schimbările de nume sunt foarte comune. O firmă de servicii financiare sau o firmă de avocatură ar putea schimba partenerii – adăugând un nume nou sau eliminând numele unui asociat care s-a retras. Dacă există o afiliere cu o societate-mamă, cum ar fi un broker imobiliar să se asocieze cu mai multe birouri de notariat naționale, un efort de rebranding ar putea dicta o schimbare. În aceste dar și în alte cazuri, numele multiple de domenii pot fi utile pentru a utiliza o identitate stabilă sau o prezență geografică.
Țări multiple, limbi multiple
Dacă desfășurați afaceri în mai multe țări, ar fi bine să aveți site-uri separate pentru fiecare locație geografică. Localizarea culorilor, a imaginilor și a conținutului pentru a corespunde normelor sociale și culturale va face site-urile mai prietenoase pentru utilizatori. Și preferințele și obiceiurile locale potrivite pot face ca URL-ul să fie mai ușor de găsit.
Contra
Problemele legate de menținerea mai multor site-uri sunt la fel de practice deoarece sunt legate și de SEO
Clasament – Nu există deloc beneficii legate de menținerea mai multor site-uri. Ba chiar ar putea exista unele negative, cum ar fi atragerea de link-uri negative către site-uri de „phishing”, ceea ce necesită o depanare tehnică semnificativă.
Nu poți fi găsit – Oamenii tind să caute o companie după nume, astfel încât numele de domenii multiple pot face dificil (că să nu mai pomenim de confuz) pentru o persoană să găsească ceea ce are nevoie.
Pierderea autorității – Longevitatea este necesară pentru un nume de domeniu; schimbarea acestui aspect poate afecta credibilitatea site-ului.
Cheltuieli – Timpul și sumele de bani necesare pentru construirea și întreținerea (incluzând și depanarea) mai multor site-uri cresc.
Identitate diluată – În funcție de brand, împărțirea produselor și serviciilor pe diferite site-uri ar putea submina puterea și influența de piață a companiei dvs.
Problemele legate de înglobare – Dacă decideți mai târziu să vă mutați pe un singur site, migrarea trebuie făcută corect (ceea ce înseamnă mai multe cheltuieli).
Un singur site web poate suporta mai multe linii de produse și servicii, atât timp cât este ușor de folosit. Deci, este important să păstrați în vedere această motivație primară, nu ușurința sau costul redus al întreținerii designului.
Fiecare proprietar de site web va avea o combinație unică de scopuri și priorități. Acestea, nu un pachet de găzduire fabulos, trebuie să ghideze această decizie legată de domenii.
Comentarii