Ar mai fi Amazon una dintre cele mai mari companii din lume dacă s-ar fi numit Cadabra? Ar fi eBay ceea ce este astăzi dacă încă se numea AuctionWeb? Poate că da, poate că nu, dar este imposibil să exagerezi atunci când vine vorba de alegerea unui nume de domeniu bun pentru site-ul tău.
În ziua de azi, numele domeniului va fi ceea ce te va reprezenta, deci alege cu atenţie. Iată câteva sfaturi despre cum să alegi cel mai bun nume pentru site-ul tău.
Disponibilitatea
Serviciul de găzduire web pe care îl vei alege îţi va oferi cel mai probabil şi un serviciu de înregistrare domenii. Vei putea verifica disponibilitatea şi costul domeniului ales prin intermediul paginii web a acestora.
Cel mai probabil vei afla că, primele idei care îţi vor veni în minte, sunt cel mai probabil deja folosite. Acest lucru este valabil mai ales dacă eşti în căutarea unui domeniu „.ro”. Este bine de ştiut că, aproape fiecare cuvânt sau combinaţie de două cuvinte ale limbii române sunt deja înregistrate ca domenii „.ro”.
Acestea fiind zise, dacă o să cauţi destul de mult şi vei gândi creativ, cu siguranţă vei găsi numele de domeniu potrivit pentru tine sau afacerea ta.
Asociază-ţi numele de domeniu cu compania
Dacă ai deja o afacere de renume, atunci domeniul trebuie să se potrivească cu aceasta. În mod ideal, considerăm că te-ai gândit deja la acest aspect atunci când ţi-ai denumit afacerea.
În cazul în care numele domeniului pentru afacerea ta este deja luat, poţi adăuga o extensie pentru domeniu. De exemplu, dacă deţii un magazin de anvelope, probabil că nu vei putea cumpăra domeniul „anvelope.ro”, dar probabil vei găsi liber domeniul „anvelopeauto.ro” sau „anvelopenoi.ro”. Experimentează pentru a afla.
Dacă ai o afacere locală, poţi încerca să introduci numele localităţii în cadrul numelui de domeniu, de exemplu „anvelopecraiova.ro”, iar şansele ca acesta să fie liber vor creşte considerabil.
Desigur există şi excepţii, Google s-a descurcat foarte bine cu un nume inventat. Totuşi chiar şi site-uri de renume ca Facebook şi YouTube au în denumire un indiciu care să ne ducă cu gândul la activitatea lor.
Fă-l memorabil
Cele mai bune nume de marcă şi de domeniu ne rămân în minte de prima dată când le auzim. Instagram, PayPal, Uber sunt nişte nume pe care nu le vei uita niciodată. Încearcă să ai un nume de domeniu care rezonează cu acest aspect.
Iată nişte sfaturi:
- Menţine-l simplu
- Asigură-te că poate fi pronunţat de prima dată când îl auzi. Nu modifica ortografia unui cuvânt pe care toată lumea îl cunoaşte doar pentru faptul că este disponibil ca şi nume de domeniu.
- Atunci când inventezi un cuvânt, asigură-te că poate avea o singură ortografie posibilă.
- Evită numerele şi cratimele. Ele nu fac altceva decât să inducă în eroare.
- Păstrează numele cât mai scurt. Cu cât ai mai multe litere în numele domeniului, cu atât va fi mai greu de tastat, în special pe telefon.
Cuvinte cheie
Utilizarea cuvintelor cheie în intermediul numelui de domeniu poate ajuta potenţialii clienţi să îţi găsească mai uşor afacerea. În plus, dacă oamenii fac legătura cu site-ul tău, având un cuvânt cheie în textul de ancorare, îţi va stimula partea de SEO.
Cele mai bune extensii de domeniu
Cea mai folosită extensie de domeniu este .com, ea fiind folosită de la începuturile internetului, având un anumit prestigiu, însă în ţară noastră cea mai întâlnită extensie rămâne .ro
Există însă şi alte opţiuni. Dacă activezi non-profit atunci .org este sufixul cel mai prestigios. Sufixele specifice ţărilor cum ar fi co.uk sunt mai mult decât suficiente dacă îţi doreşti să fii asociat cu acea ţară. În cele din urmă există domenii „Donuts” ce oferă sufixe de afaceri mai specifice cum ar fi .agency, .house, .design sau .guru. Poţi să ieşi din mulţime cu un asemenea sufix.
Fii în siguranţă
Atunci când alegi un nume de domeniu, asigură-te că vei rămâne de partea dreaptă a legii. Nu fura şi nu adapta greşit numele brandului altcuiva deoarece există şanse ca, dacă vei face acest lucru să fii căutat de avocaţii acestora.
Păzeste-te de cei care se apropie prea mult cu denumirea de cea a brandului tău. „Typosquatters” sunt oameni fără scrupule care au rolul de a înregistra nume de domenii similare celor ale unor website-uri cunocute (sau vizate de atacatori) cu scopul de a induce în eroare utilizatorii care, accidental, tastează greşit URL-ul respectivelor website-uri. Dacă tastezi greşit YouTube, în mod sigur vei fi redirectat către un alt site care de obicei este plin de anunţuri. Poţi întâmpina această practică, cumpărând domenii cu un nume asemănător cu cel al domeniului tău.
De asemenea poţi cumpăra mai multe extensii ale domeniului tău. De exemplu, cumperi domeniul .ro apoi adaugi .com, .co, .org, .net, sau orice alte extensii pentru a păstra securizat numele tău de domeniu.
Fii rapid
Sfatul final este să te mişti repede. În momentul de faţă, numai în România se înregistrează zilnic peste 500.000 de domenii. Dacă te-ai gândit la un nume de domeniu bun, şansele ca şi altcineva să se fi gândit la acelaşi nume sunt foarte mari, aşa că nu pierde timpul, şi asigură-ţi domeniul înainte ca altcineva să o facă.
Comentarii