Dacă urmează să lansezi curând primul tău website, probabil te întrebi care ar putea fi diferențele între extensiile disponibile. Pe lângă numele companiei, TLD-ul este la fel de important. Chiar dacă nu cunoști în amănunt subiectul, mai mult ca sigur ai observat faptul că majoritatea brandurilor utilizează sufixul .com, .ro sau .net. Acestea sunt unele dintre cele mai populare extensii disponibile și ajută la clasificarea tipului de afacere. Fiecare alternativă are un rol specific, iar mai jos vei afla cum poți face cea mai bună alegere!
Când este necesar un domeniu .com?
Extensia .com a fost creată oficial în anul 1985, fiind folosită la început doar pentru găzduirea de website-uri cu domenii comerciale. Aceasta a devenit recunoscută la nivel mondial într-un timp scurt și la mijlocul anilor ‘90 nu mai prezenta niciun fel de restricție. La momentul actual, .com este considerat un domeniu internațional și poate fi folosit de oricine. În mod evident, recomandarea ar fi să ai un website în limba engleză.
Denumirea .com este destul de generică, fiind posibil să-ți schimbi focusul afacerii tale oricând. Singurul dezavantaj ar fi nivelul de disponibilitate. Pentru că este un nume foarte solicitat, sunt șanse mici să găsești un domeniu bun. Din fericire, există tehnici prin care poți modifica numele existente pentru a crea altele noi, care să iasă în evidență.
Când este necesar un domeniu .net?
Extensia .net a apărut în același an precum cea .com și a fost utilizată pentru diferite portaluri web. Termenul reprezintă o prescurtare de la cuvântul ‘’network’’(rețea), iar primul domeniu oficial a fost nordu.net. Pe măsură ce timpul a trecut, asocierea a rămas legată de serviciile de internet.
Este un tip de denumire utilizat adesea de firmele care se ocupă cu tehnologiile de rețea, cum ar fi cele de găzduire web, baze de date sau instrumente specifice. Cu toate acestea, nu te împiedică nimeni să înregistrezi astfel de domenii pentru alte scopuri. Asigură-te doar că nu folosești un nume similar cu cele existente în versiunea .com pentru a nu crea confuzie printre utilizatori.
Când este necesar un domeniu .ro?
După cum sugerează și denumirea, extensia .ro este TLD-ul oficial pentru România. Oricine își dorește să creeze un website care să se adreseze publicului local, poate apela la aceeași soluție. Primul nume.ro a fost utilizat în 2003, iar de atunci a tot crescut în popularitate. Pe lângă companii și persoane publice, există bloggeri cunoscuți care au ales tot un domeniu .ro.
Brandurile internaționale utilizează extensia aceasta atunci când își doresc să se adreseze clienților români din alte țări. Începând din anul 2018, înregistrarea nu mai este valabilă pe o perioadă nedeterminată, ci vor fi necesare actualizări.
Există și extensii apropiate, dacă îți dorești un website mult mai specific. De exemplu, se poate alege .com.ro, .org.ro, .info.ro sau .store.ro. Acestea sunt variații mai rar utilizate, deoarece denumirea clasică este cea simplu de reținut.
Totuși, poți lua în calcul o asemenea alternativă în anumite cazuri. Inclusiv firme precum Google, Olx, Emag și DexOnline au ales TLD-ul .ro pentru a se adresa clienților locali.
Înregistrează-ți acum domenii .com, .net sau .ro
Orice extensie ai alege, aceasta trebuie să fie potrivită nișei și publicului țintă căruia te adresezi. Prin intermediul website-ului nav.ro, poți înregistra orice domeniu disponibil chiar astăzi și să începi să lucrezi la afacerea ta. Urmând sfaturile de mai sus vei reuși să iei decizia corectă!
Comentarii