Mesageria instantanee nu a aut nici o șansă în a împiedica importanța email-ului atât pentru uz personal, cât și pentru afaceri. Îl folosim destul de des, chiar zi de zi. Oare știm cum funcționează și ce setări vor funcționa cel mai bine pentru afacerea noastră? Să investigăm acest lucru și, în special, aș dori să abordez diferența dintre POP3 și IMAP.
În primul rând, elementele de bază. Nu te vom purta prin istoria email-ului, însă există câțiva termeni importanți de care trebuie să ști pentru a obține ce este mai important din el pentru afacerea ta.
Terminologia de email pe care trebuie să o cunoști:
Server de email – acesta este o mașină care găzduiește emailul. Acest serviciu îți este furnizat când achiziționezi un pachet de găzduire.
Contul de email – Un cont de email este un lucru pe care sunt sigur că îl cunoști. Cu toate acestea, pentru claritate în acest articol, un cont de email este zona de stocare a datelor pentru mesajele tale, mai exact de unde vin și unde pleacă.
Client de email – este un program de calculator folosit pentru a citi, a compune și a trimite emailuri totodată fiind și interfața dintre server și utilizator. Clienții de email folosesc un protocol de poștă electronică (POP sau IMAP – vom explica mai târziu) pentru a descărca și a citi mesajele. Câteva exemple de clienți de email includ:
- MS Outlook, Outlook Express, Eudora, Thunderbird (care sunt bazate pe Windows)
- Pine, Elm și Mutt (bazate pe Linux)
Configurarea unui client de email necesită, de obicei, credentialele contului, numele gazdei serverului și numărul portului. (în cazul în care furnizorul de găzduire utilizează alte porturi decât cele implicite)
Webmail – Spre deosebire de clienții de email, „Webmail” se referă la aplicații webmail sau acces prin interfață web la poșta electronică. Aceste aplicații sunt găzduite pe server și pot fi accesate prin adresa lor URL, de exemplu – gmail.com, etc
Protocolul de email – Există diferite etape pentru livrarea unui mesaj și pentru a asigura livrarea cu succes. Acestea sunt definite prin protocoale și anume POP și IMAP.
Email hosting – este un serviciu web care operează servere de găzduire email. Spre deosebire de serviciile de tip webmail, cum ar fi Gmail și Outlook Mail, serviciile de găzduire sunt, de obicei, plătite și sunt adaptate companiilor care
- Au nevoie de mai mult spațiu pentru mesaje.
- Doresc să dețină adresa de email cu propriul nume de domeniu – de exemplu, angajat@numelecompaniei.com.
Acum, pentru a aborda subiectul nostru – Care este diferența dintre POP3 și IMAP și de ce ar trebui să ne intereseze?
Când configurezi prima data un client de email, cum ar fi Outlook sau Thunderbird, va trebui de obicei să specifici protocolul pe care dorești să îl utilizezi. În timp ce unii clienți de email vor avea o setare implicită, îți este de ajutor să înțelegi ce înseamnă cu adevărat cele două opțiuni și cum te pot ajuta.
Email POP:
POP (Post Office Protocol) reprezintă un set de reguli pentru retragerea email-urilor. La fel ca la un oficiu poștal, colectezi sau citești mesajul și pleci. De asemenea, acest protocol mai este cunoscut și sub numele de „download-and-delete”, poșta de pe un server POP este ștearsa de îndată ce ai descărcat-o. Protocolul se află în prezent la cea de-a treia versiune. Unele exemple de servere POP3 includ: Dovecot, qmail, sendmail, Exim, Microsoft Exchange.
Câteva exemple de clienți POP3 – MS Outlook, Outlook Express, Thunderbird, Eudora
Părți pozitive:
- O procedură simplă pentru a accesa email-urile
- POP îți permite să descarci mesaje pe dispozitiv și să le citești chiar și atunci când ești offline
- Acest lucru ajută la reducerea spațiului pe care contul de email îl utilizează pe serverul web
Părți negative:
- Este unidirecțional – o comunicare unilaterală de la serverul de email către un singur computer. Dacă încerci să accesezi contul de poștă electronică de pe un alt dispozitiv, nu vei putea vedea mesajele.
- Mesajele trimise sunt stocate local pe dispozitiv și nu pe server
Deși există o opțiune de a păstra o copie a email-ului pe server (prin intermediul clienților de poștă electronică ce pot spune serverului să nu ștergă mesajele), aceasta poate duce la stocarea mai multor copii ale căsuței poștale atât pe clienți, cât și pe server și astfel poate face gestionarea mesajelor dificilă.
Email IMAP:
Spre deosebire de POP3, conturile configurate cu Internet Messaging Access Protocol (IMAP) sunt păstrate pe server chiar și după ce utilizatorul le-a descărcat. De fapt, acesta a fost introdus ca o alternativă la POP3.
Părți pozitive:
- IMAP permite o comunicare bidirecțională între serverul de mail și client. Mesajele sunt stocate pe server chiar și după ce sunt descărcate / accesate de pe mai multe dispozitive prin mai mulți clienți. Dacă citești un mesaj de la un server IMAP, acesta este marcat ca „citit” pentru toți clienții cu care te conectezi. Cu alte cuvinte, toate activitățile prin IMAP sunt sincronizate
- Odată ce sunt descărcate mesajele, copiile acestora rămân pe server pentru a putea fi accesate în orice moment
- Spre deosebire de POP, un mesaj dintr-o configurare IMAP este descărcat numai când faci click pe el. De asemenea, atașamentele nu sunt descărcate automat. Astfel, verificarea emailului cu IMAP este mult mai rapidă și mai eficientă
- Mesajele expediate sunt stocate pe server pentru a le putea accesa în orice moment
Părți negative:
- Email-urile vor ocupa în cele din urmă o mulțime de spațiu pe server, fiind nevoit, eventual să cumperi mai mult spațiu
- IMAP nu este disponibil offline
Dintre acestea, IMAP este în mod clar o opțiune mai bună pentru lumea afacerilor moderne. Sper că am oferit o imagine de ansamblu corectă a terminologiei de email și în special diferența dintre POP3 și IMAP.
Comentarii