Pe măsură ce parcurgi lista lungă de aspecte de care trebuie să ai grijă înainte de a îți lansa afacerea, vei avea nevoie de un site web și, bineînțeles, de numele de domeniu. Ia în considerare acest ghid simplu pentru alegerea numelui de domeniu potrivit pentru afacerea ta.
De ce numele de domeniu este atât de important?
S-ar putea să fi descoperit în timpul cercetării că ai putea avea un nume de domeniu gratuit (numit și o adresă URL) din site-uri precum WordPress, Blogger etc. Dar, în realitate, un nume de domeniu gratuit ar putea afecta afacerea ta mai mult decât ar putea să o ajute. Pe lângă faptul că vei face reclamă în mod gratuit acelui brand mai mult decât propriului nume (de obicei, adresele respective sunt ceva de genul afacereamea.wordpress.com sau afacereamea.blogspot.com), există și alte motive pentru care cumpărarea propriului URL este decizia corectă.
Numele de domeniu face cunoscută afacerea:
Dacă este posibil, domeniul trebuie să conțină fie numele companiei tale, fie cuvintele cheie care se referă la brandul tău. Numele de domeniu este ca și o carte de vizită digitală. Atunci când oamenii văd adresa URL, ar trebui să înțeleagă cu ce se ocupă afacerea ta. Când vezi domeniul SocialMediaToday.com, știi că site-ul se ocupă cu social-media (este o sursă de știri pe această temă). Și Amazon.com a devenit omniprezent: nu este nevoie să precizezi domeniul, brandul este construit în el.
Vei utiliza această adresă URL pentru viitorul previzibil:
Ia în considerare numele tău de domeniu ca pe un tatuaj. Sigur, poți să-l îndepărtezi cu laser, dacă îți pare rău, însă acest lucru e foarte greu. Odată ce ai ales numele de domeniu, îl vei imprima pe cărți de vizită și pe orice componentă de marketing. Vei lucra la optimizarea motoarelor de căutare, astfel încât utilizatorii să te poată găsi online. Tot acest efort ar fi degeaba dacă decizi să îți schimbi adresa URL în șase luni.
Te va face să arăti mai profesionist:
Este ușor să obții un domeniu gratuit cu numele de brand al altcuiva, însă acest lucru poate comunica faptul că nu ești serios în legătură cu afacerea ta. Cumpărarea unui domeniu nu este costisitoare și, în mod literal, durează doar câteva minute. Rezultatul este că acum arăti mai profesionist, iar oamenii vor avea încredere în a cheltui banii cu afacerea ta.
Acum, să ne uităm la ceea ce trebuie să știi
Cum să îți alegi numele de domeniu:
Începe cu numele companiei
Într-o lume perfectă, ai putea cumpăra o adresă URL cu numele companiei tale, însă în aceste zile, concurența este acerbă. Fă o căutare pentru numele companiei tale pentru a vedea dacă alții folosesc un nume de domeniu care ar putea fi ușor confundat cu al tău (este posibil să nu dorești să cumperi domeniultau.net, dacă există deja cineva care utilizează domeniultau.com în acest fel putând pierde afacerea dacă numele site-ului este atât de similar).
Dacă numele tău de companie nu este disponibil, caută cuvinte cheie prietenoase SEO care se referă la ceea ce vinzi, cum ar fi suceava-art.org. Acest lucru te va ajuta să îți ridici rezultatele de căutare pentru acea expresie cheie.
Ia în considerare extensiile de domeniu
În timp ce competiția este acerbă pentru extensiile de domenii .ro, exista câteva tipuri interesante cum ar fi .art, .vip, .club. Dacă poți găsi unul care este relevant pentru afacerea ta, este posibil să poți obține numele de domeniu dorit cu o extensie diferită (și acestea sunt de obicei mai ieftine).
Configurează e-mailul de domeniu
Există un ultim pas după ce ai ales numele de domeniu: configurarea e-mailului. Folosirea unei adrese de e-mail cu terminarea domeniului tău este mai profesională decât utilizarea unui cont Gmail sau Yahoo. Oamenii se așteaptă să primească e-mailuri de la o adresă de email cu numele de domeniu (vânzări@domeniu.ro), astfel încât e-mailurile tale să ajungă în cutia poștală, în timp ce un e-mail Gmail ar putea să ajungă în spam (vânzări@gmail.com).
Când alegi adresa de e-mail, folosește denumiri simple. Ceva de genul nume@domeniu.ro este ușor de reținut față de un nume de genul Sales_and_marketing.retail@domeniu.ro. De asemenea, poți crea e-mailuri pentru diferite departamente (chiar dacă ești o singură persoană), cum ar fi sales@domeniu.ro sau account@domeniu.ro.
Numele tău de domeniu și site-ul web sunt acreditările tale digitale. Este important să arăti profesional și să investești timp și bani în procesul de alegere a numelui de domeniu și înființarea site-ului.
Comentarii