Google Mobile-First Indexing: Ce înseamnă pentru SEO

A fost un timp când, de fiecare dată când auzeam cuvântul SEO, rămâneam cu mai multe întrebări și un nor de confuzii. Cu toate acestea, am învățat în curând nuanțele mai fine de marketing, social medi ...

Publicat la data de 13.06.2018

Actualizat la data de 22.02.2019

Scris de NAV Communications

3 minute rămase

A fost un timp când, de fiecare dată când auzeam cuvântul SEO, rămâneam cu mai multe întrebări și un nor de confuzii. Cu toate acestea, am învățat în curând nuanțele mai fine de marketing, social media și clasarea site-urilor web. În această fază am dat peste cuvinte cum ar fi clasarea și indexarea și cum ajută acestea la căutarea pe site.

Odată cu creșterea utilizării telefonului de tip smartphone, fiecare persoană pe care o vedem astăzi are un astfel de dispozitiv și deseori navighează pe unul sau mai multe site-uri web. Această tendință a condus la indexarea mobilă Google. În acest articol, vom decoda indexarea mobilă Google și impactul acesteia asupra SEO.

Înțelegerea indexării pe mobil

Există șanse de 50% să citiți acest articol de pe un dispozitiv mobil, spre deosebire de un desktop. Prezumția mea se bazează pe statisticile de utilizare a dispozitivelor mobile în cazul în care mediul de vizualizare a site-urilor mobile a crescut în comparație cu desktopul. Procentul actual din 2018 este de 52,2% la nivel global.

Această creștere a utilizării dispozitivelor mobile a ridicat o îndoială dacă există un impact asupra clasării și indexării paginilor. Datorită acestui fapt, Google a anunțat indexarea Mobile-first și, pe 26 martie anul acesta, Google a început în cele din urmă să lanseze indexarea mobilă.

În principiu, indexarea mobilă în primul rând înseamnă că, dacă aveți o versiune mobilă, precum și o versiune desktop a site-ului dvs., site-ul mobil este locul în care Google va începe să indexeze mai întâi. Motivul pentru care se numește „mobilul pe primul loc” este faptul că nu este vorba doar de o indexare pentru mobil. De exemplu, dacă nu aveți o versiune mobilă a site-ului dvs., versiunea desktop va fi indexată la fel ca înainte.

Diagrama de mai jos explică diferența dintre indexarea inițială mobilă și desktop:

Acum, că am înțeles ce indexare din partea mobilului ne permite să analizăm modificările făcute de Google:

1. Dacă aveți doar un site de desktop sau un design web responsive sau paginile dvs. web au fost create în canonical AMP HTML, atunci nu există nicio modificare a site-ului dvs. în timpul indexării. Acest lucru se datorează faptului că versiunea pentru mobil este aceeași cu cea de pe desktop.

2. Anterior, dacă aveați un site mobil însemna că indicele și rangul dvs. ar fi fost împărțite între site-ul desktop și site-ul mobil. Era, prin urmare, de preferat să aveți un site web responsive. Cu toate acestea, dacă aveți două adrese URL diferite pentru site-ul dvs. web, atunci Google va indexa site-ul dvs. mobil pentru prima dată și ulterior va indexa site-ul desktop, astfel încât să nu pierdeți în clasament și indexare.

3. În cazul în care conținutul site-ului dvs. web variază în funcție de diferiți utilizatori și de dispozitive, adică are un conținut dinamic, atunci site-ul dvs. mobil va fi preferat pentru indexarea în primul rând.

4. Dacă ați proiectat paginile web folosind atât AMP, cât și non-AMP, atunci ar există două adrese URL diferite. În acest caz, Google va prefera versiunea mobilă non-AMP a site-ului dvs
în timp ce indexează.

Acum, când am văzut schimbările pe care Google le-a prezentat în indexarea mobilă, ca proprietar al unei companii, este important să luăm în considerare implicațiile SEO. Cele mai bune practici, mai mult sau mai puțin, rămân aceleași.

Să acoperim pe rând, 3 dintre cele mai bune practici:

1. Conținut: când vorbim despre indexarea mobilă, aceasta depășește cuvintele cheie care ajută Google să clasifice și să indexeze site-ul dvs. Web. Ceea ce înseamnă în primul rând că, dacă aveți și un site mobil, ar trebui să aveți același conținut primar pentru ambele versiuni ale site-ului dvs.

2. Metadate: Metadatele reprezintă un alt aspect important atunci când este vorba de clasarea site-ului dvs. Trebuie să vă asigurați că metadatele și titlurile din ambele versiuni sunt aceleași. Un titlu sau o descriere diferită ar crea confuzie în timpul accesării și indexării crawler-elor.

3. Capacitatea serverului: Capacitatea serverelor dvs. joacă un rol important. Trebuie să aveți grijă ca serverul dvs. să aibă o capacitate suficientă pentru a gestiona o creștere a ratei de accesare cu crawlere a site-ului dvs. mobil. Alegerea de găzduire potrivită contează foarte mult. Aceasta, la urma urmei, determină viteza de încărcare a site-ului dvs. și contribuie la clamentul motorului dvs. de căutare. Dacă aș recomanda, aș sugera Cloud Hosting datorită scalabilității și a vitezei rapide a site-ului.

În ansamblu, indexarea mobilă Google nu se schimbă mult atunci când vine vorba de SEO și de indexare. Este un set de bune practici ce ar trebui urmate de către proprietarii de site-uri dacă doresc să obțină rezultate optime într-o piață condusă de utilizatori care utilizează atât telefoane mobile, cât și desktop pentru navigarea pe site-rile web.

0

Articole relevante

21 May2024

Inteligența Artificială versus Rețele: Rivalitate sau Colaborare?

Citește mai departe
05 Oct2023

Wi-Fi 6: Următoarea evoluție a conectivității fără fir

Citește mai departe
21 Aug2023

Securitatea Online și Inteligența Artificială în VPN-uri

Citește mai departe
07 Aug2023

Inteligența Artificială în Companiile IT

Citește mai departe
03 Jul2023

Bluetooth Low Energy (BLE): Tehnologia fără fir ce schimbă lumea conectivității

Citește mai departe
29 May2023

Descoperă Fascinantul Univers al Deep Learning-ului

Citește mai departe

Comentarii