De îndată ce îți deschizi un magazin online, cea mai mare provocare este cea de a face rost de clienți. Din același motiv, este esențial să-ți creezi o strategie pentru trafic și să folosești canalele de comunicare existente într-un mod eficient. Mai jos vei afla cele mai utile tactici pentru a obține rezultate rapid!
Investește în publicitate
Spre deosebire de metodele de promovare gratuite, reclamele plătite aduc conversii într-un timp mult mai rapid. Deși ai nevoie de un buget stabil pe care să-l investești în motoarele de căutare, acesta poate fi unul accesibil și îți poate aduce mai multe vânzări decât ai putea crede.
Promovarea prin Google Ads este bazată pe sistemul pay-to-click, astfel încât plătești doar pentru persoanele care au accesat paginile. La un magazin online este recomandat să discuți cu o persoană care deține cunoștințe despre campanii și modul în care funcționează. Zona de statistici te ajută să identifici campaniile eficiente și să știi cum să continui utilizarea acestora.
Creează un blog despre nișa ta
Majoritatea oamenilor își pun anumite întrebări înainte de a achiziționa produse sau servicii și își doresc informații despre diverse subiecte. Din același motiv, un blog în care să publici conținut poate fi o metodă excelentă de a atrage mai multe persoane. Articolele pot să ajungă virale, iar o abordare plăcută de scriere va aduce vânzări suplimentare. Pentru idei de subiecte, studiază competiția și include recenzii, tutoriale sau știri din nișa existentă.
Ocupă-te de optimizarea SEO
Optimizarea SEO nu este o sarcină atât de simplă precum ar crede multe persoane, deoarece există prea multe website-uri prezente pe internet în momentul actual. Astfel, e puțin probabil să ajungi din prima cunoscut pe expresiile la care te gândești. În schimb, o soluție mai bună ar fi să efectuezi un research și să găsești cuvinte cheie unde să poți concura. Implementează imagini cu atribute ALT și adaugă descrieri pentru a putea realiza o indexare mai bună. Un alt element important la website pentru magazin online este viteza de încărcare. Pentru a o îmbunătăți, asigură-te că folosești servicii de hosting de calitate și implementează un sistem de caching. Aceste elemente vor duce la o încărcare optimizată și te vor ajuta să respecți standardele motoarelor de căutare.
Construiește o listă de e-mail
Emailul încă reprezintă un canal de marketing eficient, fiind în continuare utilizat de majoritatea magazinelor online. Pentru a atrage cât mai multe persoane în lista ta, oferă un discount sau un material gratuit în schimbul adresei. Pe măsură ce trece timpul, traficul provenit din mesaje va evolua și va ajunge la un nivel stabil. Ulterior, va fi mult mai ușor să răspândești vestea despre magazinul tău și să atragi clienți noi.
Utilizează campanii Facebook ads
Pe lângă partea organică, Facebook îți permite să-ți mărești reach-ul prin intermediul reclamelor sau al postărilor plătite. Acest lucru va crește rata de engagement și va face audiența să devină mai familiară cu brandul tău. Pe lângă campaniile clasice, poți crea unele special pentru clienții de magazin online sau pentru fanii paginii. În felul acesta, te vei adresa unui segment care are mai multă încredere în ceea ce oferi și vei reuși să îți crești rezultatele.
Cum poți analiza datele?
Acțiunile tale de promovare trebuie să fie constante pentru a obține date cât mai apropiate de realitate. După ce ai implementat tacticile de mai sus, așteaptă o perioadă și apoi vezi ce mesaje au prins cel mai bine la public. La final, vei știi unde să-ți îndrepți atenția și cum poți să sporești traficul existent.
Comentarii