Cele mai întâlnite probleme de rețea

Rețelele au fost indispensabile pentru îmbunătățirea productivității afacerii și a comunicațiilor, păstrarea dispozitivelor (și a persoanelor care le folosesc) conectate între ele, chiar și pe distanț ...

Publicat la data de 20.06.2024

Actualizat la data de 20.06.2024

Scris de NAV Communications

4 minute rămase

Rețelele au fost indispensabile pentru îmbunătățirea productivității afacerii și a comunicațiilor, păstrarea dispozitivelor (și a persoanelor care le folosesc) conectate între ele, chiar și pe distanțe mari fara probleme de rețea.

Cu toate acestea, gestionarea unei rețele este dificilă, chiar și pentru profesioniștii IT cu experiență. Deoarece se bazează pe atât de multe variabile diferite, toate funcționând în mod unison, este ușor ca o eroare mică să ducă la o problemă la nivel de sistem.

Din fericire, majoritatea problemelor de rețea pot fi rezolvate cu ușurință – atâta timp cât puteți identifica cauzele principale pentru problemele de rețea. Deci, care sunt cele mai comune probleme de rețea care apar și cum puteți să le remediați?

Există probleme de rețea „reale”?


În primul rând, va trebui să determinați dacă există o problemă reală la nivel de rețea sau dacă doar pare să fie o problemă de rețea. De exemplu, dacă există o aplicație specifică ce generează conexiuni lente sau erori, ar putea fi o problemă cu aplicația însăși – nu cu rețeaua efectivă.

Cea mai bună modalitate de a determina diferența este să folosiți un software de scanare a pachetelor pentru a evidenția rădăcina principală a problemei. De acolo, puteți utiliza instrumentele de diagnosticare sau propriile măsuri de investigare pentru a afla ce se întâmplă cu adevărat.

Cele mai frecvente probleme

Viteză mică de internet.

Internetul încet este o problemă mare a existenței fiecărui lucrător. Aceasta ar putea fi cauzată de o serie de probleme. De exemplu, ruterul dvs. poate să nu funcționeze corect. Este posibil să aveți prea multe dispozitive care încearcă să acceseze simultan Internetul. O aplicație specifică ar putea să folosească prea multă lățime de bandă sau chiar furnizorul de internet ar putea întâmpina întârzieri în serviciu. Din nefericire, singura modalitate de a aborda aceste potențiale probleme este de a le investiga și de a încerca să le remediați una câte una până când găsiți rădăcina problemei de viteză.

Un semnal fără conexiune.

Ocazional, veți vedea un semnal de la un router, dar dispozitivul dvs. nu va putea să se conecteze la rețea. Există două cauze potențiale pentru acest lucru. In primul rând, dispozitivul dvs. ar putea să nu fie în raza de acțiune a routerului. Mutați dispozitivul aproape de router și vedeți dacă vă puteți conecta atunci. Dacă tot nu vă puteți conecta, este probabil o problemă cu hardware-ul. Este posibil să fie nevoie să înlocuiți placa de rețea sau să actualizați driverele asociate acesteia.

Întreruperi periodice.

Puține rețele funcționează perfect 100% din timp, dar dacă vedeți întreruperi periodice totale – o incapacitate totală pentru orice dispozitiv să se conecteze la rețea – aveți probleme de rețea care necesită o acțiune. Există multe cauze posibile, dar este posibil să aveți un conflict NetBIOS (mai ales dacă utilizați un sistem mai vechi). Dacă dezactivați rezoluția numelui WINS / NetBT, este posibil să remediați situația. De asemenea, puteți încerca să redenumiți computerele și domeniile pentru a rezolva problema.

Conflicte de IP.

Windows, se asigură că există o singură adresă IP per dispozitiv care are acces la rețea în orice moment. În situații rare, două dispozitive pot avea aceeași adresă IP. Atunci când se întâmplă acest lucru, un dispozitiv va fi „blocat”, ceea ce va împiedica accesul acestuia la retea. Pentru a înrăutăți lucrurile, această situație poate provoca o întârziere pentru toate dispozitivele conectate – nu doar pentru cele cu conflict de IP. Evitarea acestei probleme este relativ ușoară dacă reconfigurați setările DHCP pentru a exclude adresele IP statice. Acest lucru ar trebui să reconfigureze adresele IP astfel încât toate mașinile să poată accesa rețeaua fără probleme.

Probleme de calitate VOIP.

Problemele apelurilor vocale – inclusiv întârzieri, întreruperi și probleme de calitate – pot fi cauzate de mai multe variabile. Cu toate acestea, este posibil ca rețeaua să se „bâlbâie”. Instalați așa-numitele „jitter buffers”, care creează cache-uri mici sau pachete de informații VOIP, pentru a asigura un flux neted de informații de la un punct la altul. De asemenea, puteți instala noi coduri de redare – de preferință cele cu ascundere a pierderilor de pachete ca o caracteristică principală. În timp ce lucrați la configurări, actualizați și driverele.

Conexiuni cu acces limitat.

Dacă aveți o conexiune cu acces limitat, probabil că primiți un mesaj de eroare Windows. Windows a lansat actualizări care ar trebui să împiedice apariția majorității acestor erori. Insă dacă întâmpinați această situație, efectuați o resetare fizică a routerului și a dispozitivului care încearca să se conecteze.

Aceste probleme de rețea ar putea să vă producă o mare durere de cap, dar nu ar trebui să dureze mult timp dacă știți cum să le diagnosticați și să le rezolvați. Păstrați-vă cei mai buni profesioniști IT apropape, urmăriți cu atenție toate întreruperile de serviciu și încercați mai multe metode până când puteți face lucrurile să ruleze din nou.

0

Articole relevante

19 Nov2024

Website de la zero sau temă cumpărată?

Citește mai departe
12 Nov2024

Programele Antivirus în 2024: Tendințe și Inovații

Citește mai departe
16 Oct2024

Ce Sunt Porturile de Rețea?

Citește mai departe
01 Oct2024

Cum se Transmite Internetul Între Țări

Citește mai departe
27 Sep2024

Ce este un Procesator de Plăți Online?

Citește mai departe
24 Sep2024

Cum efectuăm plăți online

Citește mai departe

Comentarii