Aproximativ 60% dintre consumatorii din țara noastră utilizează dispozitivele mobile pentru a găsi informațiile pe care le doresc. Procentul consumatorilor va creste cel mai probabil în următoarea perioadă. Dacă site-ul tău nu este prietenos cu dispozitivele mobile, este clar că site-ul nu va fi folosit de acest segment. Aproximativ două treimi dintre adulții români au un smartphone sau o tableta. Cel mai recomandat ar fi să ai un site mobile-friendly. Fară, vei pierde clienți.
Este ca atunci când te plimbi prin mall, vezi un magazin în care dorești să intri dar ușa este încuiată. Pur și simplu ai merge la magazinul următor, nu? Același lucru se întâmplă și cu website-ul tău. Trebuie optimizat pentru toate dispozitivele, altfel, clienții vor căuta alt magazin.
Realizarea unui site web prietenos pentru dispozitivele mobile necesită ca programatorul și designerul să proiecteze și să formateze site-ul în așa fel încât să fie ușor de citit și de manevrat pe un ecran mai mic decât cel al unui monitor de computer. Este posibilă ajustarea elementelor unui site web până când există bani de investit într-un site nou, cu toate că aceste măsuri improvizate nu reprezintă o soluție pe termen lung. Dacă nu angajezi un web designer și dorești să îl faci singur, va trebui să te asiguri că folosești o temă mobile-friendly. În cazul în care nu ești sigur dacă ai un site mobile-friendly, poți folosi Google Mobile-Friendly Test pentru a analiza site-ul web.
Lista de verificare pentru un site Mobile-Friendly
Gândește la fel ca și clientul tău.
Proiectează site-ul în așa fel încât să fie simplu de utilizat de către clienți. Identifică cele mai comune motive pentru care clienții utilizează site-ul tău (să obțină informații, cumpărături etc.) și bazează-te pe acestea în proiectarea site-ului Web.
Fii consistent
Asigura-te că design-ul tuturor site-urilor tale se potrivește ca aspect și ușurință de utilizare. Pe lângă consolidarea imaginii brandului, clienții nu trebuie să încerce să își dea seama cum să găsească ce au nevoie. Acest apsect se cheamă responsive web design (RWD). În termeni practici, aceasta înseamnă că toate paginile web utilizează aceeași adresă URL și au același cod pe toate dispozitivele. Se modifică numai afișarea ca răspuns la dimensiunea ecranului. Deci site-ul tau este un site mobile-friendly.
Font-urile standard contează la un site mobile-friendly
Font-urile personalizate pot oferi site-urilor tale un aspect strălucitor, însă acestea necesită o descărcare de date mai mare pentru ca site-ul să fie afișat. Acest aspect se traduce într-un timp de așteptare mai mare, un ecran alb și posibilitatea ca utilizatorul să renunțe.
Imagini perfecte, site mobile-friendly
Imaginea corectă trebuie să reflecte marca ta, dar trebuie să arate și bine.
Dimensionarea și trunchierea influențează experiența utilizatorului. Imaginile care sunt prea mari vor încetini site-ul. Aproximativ 40% dintre utilizatori vor abandona un site care se încarcă în mai mult de trei secunde.
Nu uita de date
Analiza web, este un mod modern de a spune că site-ul tău urmărește și colectează date despre fiecare utilizator care vizitează un site mobile-friendly. Designerul tău poate include codul necesar pentru a colecta datele referitoare la lucrurile pe care dorești să le cunoști. Aceste informații te pot ajuta în inițiativele de vânzări și marketing, dar pot contribui, de asemenea, la îmbogățirea designului și conținutului site-ului tău.
Atunci când vorbești cu potențiali dezvoltatori sau cauți teme, asigură-te site-ul poate fi îmbunătățit pe partea de mobil chiar și după lansare. Astfel, împreună cu feedback-ul obținut de la clienți, pe lângă date, vei reuși să iți îmbunătățești în continuare site-ul.
Încă nu ești sigur dacă merită efortul? Ia în considerare acest lucru: În aprilie 2015, Google a început să utilizeze un nou model de clasificare. Astfel, dacă nu ai site mobile-friendly, vei observa o scădere în clasamentul Google și este posibil să nu mai fi inclus în rezultatele de top pentru căutări mobile.
Comentarii